Godt å være sosial!

Når man flytter til en annen by, så tar det litt tid før man kommer i gang med den sosiale biten. Særlig når man ikke jobber. Det har tatt lang tid for meg å bli kjent med nye mennesker. Men nå føler jeg virkelig at det er i ferd med å løsne for meg her nede. Jeg er engasjert, og jeg har møtt mange hyggelige mennesker underveis. Det hjelper å være aktiv i frivillig arbeid. Jeg treffer mennesker gjennom trening. Det betyr faktisk ganske masse å kjenne igjen et ansikt på butikken. Man føler en større tilhørighet når man begynner å kjenne flere mennesker. Jeg har hatt behov for å lande skikkelig før jeg engasjerte meg. Nå føles det riktig, og det er gledelig med nye bekjentskaper og venner.

Jeg er en veldig sosal type. Jeg liker å prate med mennesker, gi et smil eller en klem. Slik har jeg egentlig alltid vært. Men nå er jeg mye mer ekte enn tidligere. Jeg er tryggere på meg selv, og tørr å være meg. Det er en vesentlig forskjell fra tidligere. Jeg gleder meg til å få nye venner etter hvert som tiden går. Og jeg er veldig glad for de vennene jeg allerede har. Det har vært en stor prosess å flytte. Bryte opp fra absolutt alt. Men det har gått fint, og jeg er så glad for denne muligheten jeg har fått. Det er godt å kjenne på tryggheten inni meg selv. Jeg vet hvem jeg er, og hva jeg står for.

Det er viktig å være sosial. Komme seg ut av huset, og møte andre mennesker. Hver tirsdag formiddag er jeg på Stedet Aktivitetssenter i Mandal. Her møtes de som ønsker det til sosialt samvær, og aktiviteter. Vi spiser lunsj sammen, og det er hyggelig stemning. Noen strikker og hekler. Andre spiller kanskje et brettspill. Vi prater om litt av hvert i løpet av formiddagen. Det har vært veldig godt for meg å komme dit. Møte mennesker som jeg nok aldri hadde hilst på ellers. Nå er det masse smil, og latter. Vi har plass til mange flere, så det er bare å dukke opp i 2.etasje over Fretex tirsdager kl 11-13,30!

Ta godt vare på det sosiale! Ta godt vare på vennene dine! Det er en viktig faktor for å ha et godt liv! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg