Humor er kjempeviktig!

Det er svært viktig å ha humor i hverdagen. Det har jeg virkelig erfart. Selv i de vanskeligste periodene i livet mitt, har jeg søkt til humor. Jeg glemmer for eksempel aldri latteryoga timen da jeg var innlagt på sykehus i 2014. Vi lo så vi grein hele gjengen. Jeg hadde så uendelig vondt i magen etterpå. Jeg og min kjære tyr til litt svart humor innimellom dersom livet blir vel hardt. Jeg husker at jeg brukte Thomas og Harald sine innslag på Senkveld til å få i gang latteren da jeg satt hjemme alene på mørke kvelder. Alt for å få latteren i gang. Glemme alt det vanskelige.

Det er godt å le. Det er godt å kjenne på muntre følelser. Slippe seg litt løs. Ikke ta seg selv så veldig høytidelig. Mange ser på meg som ganske seriøs. Men de som kjenner meg vet at jeg elsker å tøye strikken litt. Da mine foreldre feiret stor dag for en del år siden lurte jeg alle gjestene. Jeg hadde tidligere på kvelden fremført sanger på høytidelig vis for alle gjestene. Så da min søster introduserte at jeg skulle opptre atter en gang, så satte gjestene seg fint til rette og forventet en salme eller kjent vise. Men det som de ikke visste det var at jeg hadde skrevet min egen variant av Barndomshjemmet. Jeg hadde brukt vår familie og oppvekst som innhold i sangen. Og jeg var litt frekk og litt på kanten. Stemningen stod i taket da gjestene etter hvert forstod hva som foregikk. Jeg vet at mange husker den enda.

Jeg husker enda følelsen jeg hadde i kroppen min. Jeg gav blaffen, og bare koste meg. Gjorde noe som nesten ingen forventet. Satte ting på spissen, og gav skikkelig gass. Det var så gøy! Noen ganger må man ikke være så høytidelig på alt! Det er lov å ha det moro! Slipp dere løs av og til! Vær litt crazy! Det frisker opp livene våre, og gir oss noe å le av!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg