Jeg blir så engasjert!

Som dere leste i forrige innlegg, så er jeg blitt veldig engasjert i det siste. Jeg ønsker å få brukt mine evner til noe positivt. Jeg har ikke mulighet til å klare en vanlig jobb for øyeblikket, så det er viktig for meg å holde hodet og kropp litt aktivt mens jeg finner fotfeste til å bli friskere. For jeg kan ikke bare sitte i en sofa, og vente på at livet skal bli bedre. Jeg må bruke hjernen min , og få brukt mine evner til å organisere og engasjere! Jeg er selektiv i hvilke saker jeg engasjerer meg i. Men jeg velger utfra egne erfaringer og opplevelser. Noe som jeg kan bruke meg selv i som  utgangspunkt. For jeg har masse erfaringer som jeg ønsker å formidle videre. Jeg tror at positiv energi og engasjement vil hjelpe meg videre.

Selv om jeg er syk, så har jeg lyst til å bety noe. Ikke bare være et tall i NAV sine statistikker. Men være et menneske som ønsker å bidra på min lille måte. Da holder jeg meg i aktivitet både fysisk og psykisk. Jeg legger meg ikke ned. Jeg kjemper videre. Jeg forsøker å gjøre en forskjell. Både for meg selv og for andre. Det gir meg en glede å kunne bidra litt. Dele av mine erfaringer, og være kreativ. La mitt liv og mine erfaringer komme til nytte. For akkurat nå føles det ikke særlig greit å kun være hjemme. Men kroppen og sjelen behøver det virkelig.

Engasjement er viktig. Engasjement vil gi meg positive erfaringer. Det vil gi meg en innsikt og en lærdom som jeg kan ta med meg senere i livet. Jeg har stor tro på at dette vil være bra for meg. Jeg ønsker å gjøre en forskjell. Og jeg tror jeg har funnet to arenaer hvor jeg bidra på min måte.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg