La meg få være meg!

Jeg kan ikke være som noen andre. Jeg kan bare være meg selv. Jeg har mine styrker og svakheter. Og jeg vil være sterk i meg selv. Det nytter ikke å sammenligne seg med andre. For vi er alle sammen unike. Jeg vil i hvert fall ikke være annerledes. De endringene jeg gjør, skal være på grunn av eget ønske. For jeg vil kunne være meg selv fullt ut. Ikke stykkevis og delt. Det er faktisk blitt mer og mer viktig for meg. Og jeg ser hvilke grep som har gitt meg den roen og tryggheten i meg selv. De grepene som jeg bare måtte gjøre, samme hvor mange konsekvenser det ble i kjølvannet av dem.

Det finnes bare en av meg og deg. Jeg er et menneske med egenskaper og evner, svakheter og styrker. Et menneske som både tenker og føler. Som kjenner på hele kroppen hva det koster å endre kurs. Jeg har på mange måter gitt meg selv så mye juling i årenes løp, at det er helt skremmende å se tilbake på. Nå er tiden kommet for å pleie meg istedenfor. Ta en dag om gangen, og glede meg over hva den bringer meg. Ta i bruk alle mine styrker, og finne en kurs videre som er givende og god for meg. Jeg er heldigvis på veldig god vei.

Så vet jeg at jeg har skuffet en del mennesker ved å ta disse valgene. Jeg vet at jeg har mistet mange mennesker underveis. Men for meg var det helt nødvendig å endre på livet, og de som unner meg godt fikk være med videre. Det har vært veldig tøft til tider. Men jeg er blitt sterkere underveis. Jeg vet at nye bekjentskaper og vennskap venter på meg. Noen ganger må man kjempe veldig hard for å få være seg selv. Jeg vet hvor hard den kampen er. Men jammen er det en kamp som er ekstra god å vinne! Det er godt å endelig kunne få være meg! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg