Hvordan holde motet oppe?

Jeg er helt sikker på at vi alle sammen har dager som vi bare vil glemme fortest mulig. Vi har kanskje en dårlig dag på jobben, eller helsen er ikke på stell? Vi opplever alle sammen at livet ikke alltid går vår vei. Jeg får ofte spørsmål om hvordan jeg klarer å holde motet oppe! For de som kjenner meg personlig, vet hvilke utfordringer jeg møter på daglig. Jeg har ikke noe fasit svar på det spørsmålet. Men jeg ønsker først og fremst å ha et godt liv. Da må jeg forsøke å finne de løsningene som fungerer for meg og min familie. Gjennom årenes løp har jeg lært litt av hvert. Jeg har lært at dersom jeg planlegger godt, så unngår jeg mange vonde dager. Jeg har også lært at dersom vi holder oss i aktivitet, så forsvinner mye av det vanskelige for en periode. Vi får et pusterom.

Men det aller viktigste foregår inni hodet. Hvordan jeg velger å tenke. Hva jeg tillater meg selv å tenke på. Hvis jeg kun begraver meg i alt det vonde, ja da går det skikkelig galt. Jeg må hele tiden forsøke å fokusere på veien videre. De dagene hvor fortiden innhenter meg, de er desidert verst. Men nå er jeg blitt mye flinkere til å tenke fremover. Jeg velger egentlig helt selv hvordan jeg vil tenke. Men det er en treningssak å holde fokus. Jeg tar godt vare på de gode øyeblikkene som dukker opp. De gir meg næring til å komme videre! Når jeg ser at all jobbingen bærer frukter. Når vi opplever mestring.

Vi kan ikke gi opp. Livet ligger foran oss, og venter på oss. Jeg har valgt å gå videre. Jeg har valgt å satse på en fin fremtid med blanke ark. Det er mitt hovedfokus nå. Og det gir meg mot. Det gir meg energi. Det gir meg de kreftene som jeg trenger for å hjelpe oss videre. Og derfor kjemper jeg videre hver eneste dag. For jeg vil nyte livet mitt. Jeg vil ha gode stunder sammen med min familie. Og da kan man rett og slett ikke tillate seg å gi opp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg