Er du god mot deg selv?

Dagene flyr fort av sted. Mange gjøremål venter på oss hver eneste dag. Store og små ting som skal gjøres til beste for alle sammen. Som andre mødre flest, så bruker jeg det aller meste av tiden min til å ordne alt mulig her hjemme. Være tilstede for barna, og holde huset i orden. Jeg får masse hjelp i helgene av min mann, og det er jeg glad for. Men i ukene så går alt veldig raskt unna, og jeg glemmer fort å være god mot meg selv. Det har jeg bestemt meg for å gjøre noe med. For jeg trenger å være god mot meg selv. Da blir jeg en enda bedre mamma og kone. Det handler om å gi seg selv de små øyeblikkene hvor man bare er seg selv. Ikke mamma eller kone. Bare er Wenche.

Det kan være å ta seg en luftetur alene? Treffe en venninne, eller ta en liten shoppingrunde. Sette seg ned å ta på neglelakk. En lang dusj. De små tingene som utgjør en stor forskjell. Jeg har måttet ta meg sammen. For selv om jeg egentlig kan stå lenge i dusjen når ungene er på skolen, så haster jeg meg i dusjen. Jeg er ferdig på få minutter. Akkurat som om noen venter på meg. Jeg tar meg ikke tid til å nyte noe. Det må jeg endre på. For jeg har lov å nyte. Iblant er det min tur. Og jeg er helt sikker på at mange kjenner seg igjen i dette. For vi glemmer så lett oss selv. Vi skal prestere for alle andre. Vi tror at de forventer det av oss. Men sannheten er at alle trenger alenetid. For meg har det blitt viktig å bevilge meg selv tid til å bare være meg. Det tror jeg vil gi meg mer overskudd til å holde hjulene i gang. De få minuttene som er så utrolig viktige. Som gir meg påfyll av energi og tålmodighet. Gir du deg selv det du trenger?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg