Sortering av noter!

Jeg har drevet med musikk store deler av livet mitt. Jeg har vært med i mange kor, spilt i korps, vært med i kirkekor og kammerkor. Jeg gikk på musikklinje rett etter ungdomsskolen. I løpet av disse årene har jeg tatt vare på mange noter i ulik sjanger. Og gjennom ale flyttingene mine, så har alt blitt stappet ned i en svær pappeske. Nå har jeg tatt den frem fra loftet, og er i gang med å se gjennom alle notene. Noe blir tatt vare på. mens andre blir kastet. Tidene forandrer seg, og jeg har litt ulike interesser nå enn tidligere. Men nå som jeg har elektrisk piano hjemme i stuen, så er det gøy å leke med ulike sjangre her hjemme. Det var på tide med en skikkelig opprydning i dette musikalske rotet.

Endelig begynner musikk å bli kjekt igjen! Det har vært en lang reise med mye opp og nedturer når det kommer til musikken. Jeg gikk så skikkelig lei alt sammen for en del år siden. Men nå er jeg kommet meg litt i gang igjen. Det føles godt, men stemmen trenger skikkelig å trenes opp igjen. Jeg blir fort sår i halsen når jeg forsøker å synge. Det er trening som behøves. Her hjemme blir det en del spilling og sang. Særlig når ungene er på skolen. Men de liker at jeg synger og spiller litt på kveldene også. Det er koselig at de liker å høre mammas sang fra stuen. Det hadde visst en beroligende effekt.

Nå blir det i hvert fall orden på notene! De blir sortert i permer, og jeg får det systemet som jeg trenger. Det liker jeg veldig godt. Og jeg kan bruke den tiden jeg trenger på å bli trygg ved pianoet. Trygg på egen stemme. Det er en deilig følelse når stemmen spiller på lag, og jeg selv hører at jeg synger bra! Det er mestring! Det gir meg motivasjon til å fortsette! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg