Bryr jeg meg om blogglistene?

Det er mange som lurer på om jeg tenker mye på tall og antall lesere. Selvfølgelig liker jeg å følge med på tall. Jeg er opprinnelig utdannet innenfor salg, så jeg er jo opptatt av hvordan mitt produkt ligger an sammenlignet med resten av bloggerne i vårt land. Men jeg sammenligner meg ikke med så mange. Når jeg går og kikker på blogglistene, så klikker jeg rett inn på relevant aldersgruppe. Jeg er ikke noen rosablogger, og sammenligner meg ikke med denne gruppen. Jeg er mer interessert i hvordan jeg ligger an i forhold til bloggere på min egen alder. For det er da det blir relevant lesing for min del. Jeg ønsker å nå et voksent publikum. Og da sammenligner jeg meg litt med bloggere i samme alder.

Det er spennende å se hvordan man ligger an. Slik er jeg bare laget. Jeg blir litt trigget av tall. Men plasseringer på blogglisten får ikke lov å prege mine innlegg. Jeg skriv er slik som jeg selv ønsker. De blir ikke etterligninger etter de som er mest populære. Det er jeg ikke interessert i å drive med. Men lesertallene er med på å veilede meg litt. Hva fenger, og hva fenger ikke! Det er jo greit å vite litt om . Jeg bruker tross alt veldig masse tid på bloggen min. Da vil jeg jo at Dere skal gidde å lese innleggene mine!

Så jeg blir glad for hver eneste leser! Om det fører meg oppover på listene etter hvert gjenstår å se. Bloggen kommer i hvert fall ikke til å bli annerledes kun fordi jeg skal oppover på den listen. Det blir for dumt! Så jeg holder meg oppdatert på tall, men koser meg videre i min blogg med mine tanker! Vi blogges! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg