Når motivasjonen forsvinner…

Jeg har gått hardt ut. Jeg har sagt at trening er et av mine viktigste verktøy for å takle mentale og fysiske utfordringer. Men jeg har fått en liten smell. For jeg mistet faktisk motivasjonen. Jeg har holdt meg så vidt i gang med en eller mask to treninger per uke. Jeg er avhengig av å være i mye mer fysisk aktivitet enn det for å holde meg unna depresjon og smerter. Men jeg har ikke klart det denne vinteren. Etter jul har det vært for slapt.

Noe av det som var vanskeligst for meg, var å legge om treningen på grunn av betennelser i begge knær. Det ble heftige kurer, og jeg fikk ikke lov å trene inne, eller løpe. Da ble jeg både sur og demotivert. For jeg elsker følelsen av å løpe. Og jeg hadde gode treninger hjemme i høst. Men revmatismen gjør at jeg kun kan trene i ulendt terreng. Null stuegulv og null asfalt. Jeg må trene i Furulunden. Det er et nydelig sted.

Jeg har merket at jeg har blitt mer og mer sliten og tung mentalt. Helt ærlig så har det vært mye privat som jeg ikke kan skrive om her. Min kjære mann har forsøkt å få meg ut på tur. Men jeg har heller valgt sofaen. Det er helt feil taktikk. Nå skal jeg ta grep. Trening har vært min beste mestrings strategi, og den skal jeg videreføre! Så nå må jeg brette opp ermene, og få på plass rutinene igjen!

Jeg skal ikke trene hardt hver dag. Det er helt urealistisk. Men jeg skal forsøke å få gjort fysisk aktivitet hver dag. Det er målet. For jeg har gjort dette før, og det fungerer. Tilbake til de gode verktøyene. Det som har vært bra for meg før. Jeg vet at dette kan skje alle, så jeg er ikke så flau. Men jeg vil gjerne komme tilbake til mine gode rutiner slik at livet blir lysere! Selv om det går bedre på mange måter, så er jeg fortsatt skjør.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg