Jeg pingler ut…

Jeg er en skikkelig pingle. Jeg takler ikke å se på krim serier. Og jeg liker ikke påske krim. Helt siden jeg som liten listet meg ut i gangen, og smugtittet på Rød Snø. Da ble jeg vettskremt, og jeg har aldri likt påskekrim etter det. Faktisk så pingler jeg ut på det meste så lenge skummel musikk setter stemningen i serier og filmer. Jeg har faktisk gjemt meg bak em pute mens jeg så på Loke i Hotell Cæsar for mange år siden! Flaut, men sant!

Mange elsker alle disse seriene som omhandler mysterier og drap. Døde mennesker i alle slags fasonger. Fangenskap og masse dreping. Jeg takler det bare ikke. Så jeg styrer unna alt som heter drama eller action filmer. Jeg må faktisk skjerpe meg litt. For jeg kan sitte stiv i stolen under visse filmer som mine barn elsker å se! Jeg er seriøst ikke blitt herdet på dette området! For hjemme hos oss var det strenge regler på hva vi fikk se på tv.

Jeg er vokst opp med labbetuss og postmann pat. Jeg fikk etter hvert kranglet meg til å se Midt i Smørøyet. Vi så Norge Rundt hver fredag. Lørdagsunderholdningen ble ivaretatt av Tande P eller Dan Børge Akerø med sine familieprogram. Kvitt eller Dobbelt regjerte som det ultimate konkurranse programmet. Dynastiet og Falcon Crest var kun forbeholdt voksne i vårt hjem. Og hvis vi leide video spiller, så var det Teskjekjerringa som ble vist! Huff vi har ledd mye av dette!

Noen ganger så skulle jeg ønske at jeg ikke var så vanvittig lettskremt. Det er litt irriterende. Men jeg har hatt en trygg oppvekst med masse god underholdning i hvert fall! I dag er det annerledes. Barna ser jo på så mye rart, og det er vanskelig å henge med på alt som blir vist. Jeg er ganske streng på aldersgrenser på filmer og spill. Men ja, de kommer til å være mye mer herdet enn sin mor!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg