Hvorfor bryr jeg meg ikke lenger?

Hver dag når jeg kikker på nettavisene. så kommer det opp reportasjer om drap eller bombing. Og vet dere hva? Jeg bare registrerer det, og kikker lengre nedover på sidene. Veldig sjelden klikker jeg inn og leser. For jeg blir ikke så berørt av det nå som før. Vi leser om det hver eneste dag. Det føles i hvert fall slik. Jeg har blitt skremmende likegyldig til alle hendelsene som skjer.

Jeg reagerte veldig sterkt da terror kom til vårt eget land. Og jeg slet med det en stund. For det kom så nært og det var så utenkelig. Men alt annet som skjer i verden har jeg liksom bare skyvet lengre vekk. Jeg orker ikke lese om alt det som skjer. Jeg har ikke lyst til å bli så redd og skremt. Jeg er jo ikke hard, det går jo innpå meg hvis jeg leser. De siste årene har jeg rett og slett ikke orket det.

Jeg vil bry meg. Jeg vil vise empati. Jeg vil være et medmenneske. Men jeg har hatt så store smerter og endringer i eget liv. Jeg har liksom ikke hatt plass til smerten som har vært rundt meg i tillegg. Jeg har hatt så veldig nok med meg selv. Det skjemmes jeg egentlig over. For der er så uendelig mange skjebner der ute. Jeg fant ut at det var på tide å ta noe av det inn på meg igjen.

Jeg leser ikke mye. Men jeg sender noen tanker til de som er berørt. For jeg vet at mange sliter med personlige tragedier. Jeg vet at omtanke hjelper. Så jeg sender i hvert fall noen tanker når jeg ser nyhetene som kommer hver dag. Det er bedre enn ingenting. For jeg kan virkelig ikke slutte å bry meg!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg