Jeg vil jage vekk gammel dritt!

Noen dager blir jeg hjemsøkt av alt det vonde som har skjedd i livet mitt. De dagene er et sant mareritt. Jeg spinner rundt i gammel dritt, og selvtillit og selvfølelsen forsvinner som dugg for solen. Men jeg har funnet et verktøy som faktisk fungerer godt mot slike dager. For det er da jeg må komme meg ut. Det er da jeg må være sosial. Det er da jeg må forsøke å være en del av noe større enn meg selv. Det høres kanskje litt rart ut, men det hjelper meg. Det regulerer meg tilbake til en god dag.

Når man lever med traumer, så er det viktig å finne ut hva som er triggere i hverdagen. Hva er det som gjør meg urolig akkurat nå? Hvilke tanker hadde jeg før jeg fikk angst? Hva er det som setter i gang de vonde tankene og følelsene mine? Først når jeg klarer å kartlegge disse faktorene, så kan jeg sette inn mottiltak som hjelper. Det har vært vanskelig å forstå i perioder, men jeg ser det mye klarere nå. Jeg har lært meg selv å kjenne på godt og vondt. Da har jeg funnet mine verktøy som virkelig hjelper meg videre i livet. Det er en tidkrevende prosess som til tider er veldig vond. Men jammen hjelper den godt.

Jeg er glad for at jeg har tatt til meg kunnskap. Jeg er så glad for at jeg valgte åpenhet. Gjennom terapi har jeg funnet de verktøyene som fungerer best for egen del. Det gjør at livet i 2017 ser lyst ut! Jeg gleder meg til å oppleve masse nytt og spennende fremover! Ta meg selv ut av komfortsonen med jevne mellomrom for å oppnå magiske ting! Det er viktig! En god blanding av trygge rammer, og noen sprell som gjør at man kjenner man lever!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg