Tviholder på min kindersjokolade…

Jeg elsker sjokolade. Det har alltid vært en av mine store favoritter når jeg skal kose meg. Jeg elsket Troika, Twix, Bounty og melkesjokolade. Jeg simpelthen elsket julemarsipan med sjokoladetrekk. Det var derfor en meget stor nedtur da nøtteallergien slo til for fullt! Etter så mange år med de nydelige sjokoladesmakene i min munn, så var det jamt slutt! Det er ikke lett å godta! Og jeg begynte jakten på nøttefrie sjokolader!

Problemet er bare det at jeg kan ikke spise noe som eventuelt kan inneholde spor av nøtter! Og det er nesten alt! Så til nå så har jeg endt opp med å spise Kinder sjokolade, Nestlé Smarties, After Eight og økologisk kokesjokolade. Av disse er det strengt tatt bare Kinder som jeg liker godt. Så dermed tviholder jeg på min lille sjokolade. Det er full krise dersom jeg ikke har den i hus! Og når min faste butikk skulle slutte å ha den inne, ble jeg direkte sur!

Det er selvfølgelig ikke verdens undergang. Men jeg sutrer av til litt. For alle liker jo sjokolade. Og alle har sine favoritter. Jeg skulle ønske det fantes flere varianter å velge mellom. Gi meg gjerne tips på Facebook! For jeg leter etter flere gode sjokoladeopplevelser! Men min allergi er alvorlig, så jeg må være ytterst forsiktig! Jeg kan ikke spise godteri i løsvekt. Det gjorde jeg en gang for flere år siden, og endte opp på legevakten med allergisjokk. Da var der kommet spor etter nøtter på skjeen.

Så jeg koser meg med min lille sjokolade med god samvittighet. Fordelen er jo at den er så liten. Da blir det ikke så mange kalorier heller på en gang. For jeg er flink til å nyte hver bit. Det er mitt godteri!

Vi blogges!

2 kommentarer
    1. Hei. Mitt lille barnebarn på 4,5 år fikk akutt nøtteallergi for 3 uker siden. Veldig spesielt for hun har spist nøtteblandinger og frokostblandinger med spor sv nøtter i flere år. Jeg leter etter sjokolade, frokostblanding og kjeks som hun kan spise når hun er hos oss. Har du noen gode forslag? Vet om de små kindersjokoladene, lest om smash mini, men den finner jeg ikke. På forhånd takk. Hilsen Liv

      1. Huff, så kjedelig da! Jeg spiser After Eight sjokolade , Kinder Maxi og NEstle Smarties. I tillegg har Hval sjokoladefabrikk egne bokser med sjokolade som er nøttefrie. Kjeks har jeg ikke spist på mange år, så det vet jeg ikke. Har ikke funnet frokostblanding heller. Men les nøye på pakkene. Mvh Wenche

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg