Nå skal det jobbes ute!

Våren er her, og da kommer det en del oppgaver som må gjennomføres når man har hus og hage. Min oppgave er å høytrykks spyle alle terrasser og uteområder som behøver vaskes. Det ble min oppgave etter at jeg flyttet ned hit for to år siden. Jeg hadde da aldri vært med på det før, men vi fant fort ut at det var en oppgave som jeg mestret fint. Og jeg blir så fryktelig nøye! Jeg blir nesten manisk opptatt av å få det helt rent overalt. Så jeg er nå klar for en ny runde med arbeid utendørs. Målet for uken er å få gjennomført alle uteområdene som skal vaskes. Deretter skal jeg vaske terrasser. I tillegg skal vi også vaske hele huset utvendig før sommeren, men det skal mannen min også være med på. Jeg tørr nemlig ikke å stå i stige, så han må være med litt å hjelpe.

Det blir jo nok å gjøre fremover. Men jeg styrer tempoet helt selv, og det får ta den tiden det tar. Jeg skal ikke slite meg fullstendig ut på disse oppgavene. Men det må gjøres, og da vil jeg aller helst bare komme i gang fortest mulig. Så det blir frem med arbeidstøyet, og bare til å komme seg ut! Jeg har bare godt av å være masse ute i frisk luft. Faktisk så liker jeg ganske godt denne oppgaven. Det er kjekt å kunne delta i arbeidet med tomten og huset vårt. Det betyr masse for oss å jobbe sammen for å holde ting i orden. Jeg vet også at jeg blir veldig stolt når jeg endelig er ferdig med mine oppgaver. Mestring på slike oppgaver er gull verd for meg. Jeg har aldri vært noe med på hagearbeid før, så jeg lærer stadig nye ting. Jeg er ikke så redd for å forsøke. Jeg håper alle sammen får en fin dag! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg