Løvetannsavisen er gull verd!

I fjor var jeg så heldig å få skrive et innlegg i Løvetanns avisen. Løvetanns avisen er en gratis avis som inneholder informasjonen du trenger om fysisk og psykisk helse, pluss rusomsorg. Løvetanns avisen har egen Facebook side og nettsted. Den sendes ut til over 68000 husstander. Dersom du bor andre steder i landet, så kan du få abonnere på den. Dette er en avis hvor du finner masse informasjon om private og offentlige instanser som hjelper deg innenfor fysisk og psykisk helse, og rus. Det er veldig lett å finne hjelp til det meste i denne avisen.

Løvetanns avisen har faste spalter hver gang. Man lærer en del om traumebasert omsorg. De skriver om mange ulike diagnoser og temaer. Som oftest intervjuer de en kjent person. Mange ganger er der også leserinnlegg. Dette er en arena hvor der er plass til alle, og hvor man kan nå ut til veldig mange mennesker. Jeg fikk en del respons da jeg stod frem med navn og bilde, og skrev om min diagnose, Post Traumatisk Stress Lidelse. Jeg fikk en del meldinger fra ukjente mennesker som takket meg for at jeg gav dem håp om en bedre fremtid.

Dette innlegget er på ingen måte sponset. Men jeg brenner for åpenhet, og for bekjempelse av fordommer rundt psykisk helse og rus. Gjennom avisen har mange mennesker fått hjelp til å finne sitt sted hvor de har fått støtte og hjelp i hverdagen. De har funnet organisasjoner som har aktiviteter og informasjon som kan hjelpe akkurat det mennesket. Det er viktig. Det er ikke alle som vet hvor de skal lete etter hjelp. Jeg har stor respekt for den jobben som gjøres med Løvetanns avisen. Ta en kikk på Facebook hvor alle innleggene legges ut! Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg