Skjulte skatter i klesskapet!

Jeg tar rett som det er og rydder i mitt klesskap. Det er fordi jeg fort mister oversikten, og det blir kaotisk i skuffer og skap. Da blir jeg irritert når jeg skal finne klær, og velger alltid de samme klærne. Og denne gangen må jeg også innrømme at jeg fant noen skjulte skatter i mitt klesskap. For man mister veldig fort oversikten over hva man egentlig har liggende på lur. Jeg fant noen skatter som jeg gleder meg til å ta i bruk. I dag tok jeg en svart genser som jeg aldri har brukt før. Den forsvant liksom mellom topper og kjoler i mitt skap. Men jammen var den digg å ha på seg!

Det kan være veldig lurt å ta en skikkelig ryddesjau iblant. Jeg er ikke flink med symaskin, så det blir ikke  at jeg fikser eller syr om klær. Det hadde vært gøy å kunne sy egne klær. Men jeg har aldri blitt fortrolig med symaskin. Men det er godt å kunne finne mange ulike farger og stoffer i klesskapet. Da har man liksom noe å velge i uansett hvilket humør man er i denne dagen. Jeg fant også skinnjakkene mine. De blir nesten aldri brukt, men de er råtøffe. Det gjelder å finne den rette dagen hvor selvtilliten er høy nok til å kunne bruke dem!

For hos meg handler det mye om selvtillit. Om å klare finne sin egen stil, og være trygg på seg selv. Jeg er nok blitt ganske feig. For jeg var mer vågal tidligere både i hårfarge og stil. Men jeg har bestemt meg for å være meg selv, og jobbe meg videre. Jeg får bruke litt av hvert, og bli tryggere på meg selv underveis i prosessen. Jeg vet at det er opp til meg selv, og ingen andre. Derfor har jeg lyst til å kose meg, og ikke stresse. Nå har jeg begynt å like å gå i klesbutikker igjen. Det er et stort fremskritt for meg personlig.

Jeg jobbet i klesbransjen i noen år. Det var veldig spennende og lærerikt. Da hang jeg med på trendene fordi det fulgte med jobben min. Men etter den perioden har jeg liksom ikke passet på min egen stil. Livet ble så altfor hardt, og jeg glemte ut meg selv og min egen identitet. Det har tatt lang tid å finne meg selv igjen. Men jeg er endelig på god vei til et godt liv og en god fremtid. Så jeg skal ta frem alle skattene fra klesskapet, og pynte meg litt mer fremover!

Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg