Nytter ikke å våkne opp til rotete hus!

Her om dagen så hadde jeg en dårlig kveld. Jeg var kjempesliten, og humøret var ikke så bra. Så jeg orket ikke å få orden på verken kjøkken eller klesvasken før jeg la meg. Det var et veldig dumt trekk. For snakk om å få en dårlig morgen dagen etterpå. Jeg ble så stresset, og var skikkelig sur. Det var skikkelig demotiverende å måtte starte dagen med full opprydding. Men jeg oppdaget fort at mitt elendige humør endret seg etter hvert som hjemmet mitt ble ryddig og i orden.

Etter en intens halvtime med jobbing, så var alt i orden igjen. Jeg kunne senke pulsen, og begynne på dagen min. Det lærte jeg av. Jeg tar heller en liten ryddesjau før jeg legger meg. Det fungerer mye bedre, og er heldigvis det jeg vanligvis gjør. Det var ikke noe sjakktrekk å snu opp ned på den vanen. Det er helt sikkert. For snakk om å bli en sur megge! Prinsene mine var rimelig oppgitte over sin mor. Godt vi fikk pratet fint om det etterpå, og jeg fikk sagt ordnet opp med dem.

Som liten jente var jeg et skikkelig rotehue. Og det tok lang tid i voksen aldre før jeg fikk ordentlige rutiner på ting. Men jeg er nå helt avhengig av å leve i et normalt ryddig hjem. Jeg trenger å vite hvor ting ligger, og vi har laget fine systemer. Det har hjulpet meg veldig. Jeg trives utrolig godt i hjemmet vårt. Det er deilig å endelig føle seg hjemme. Her hører jeg til, og her skal jeg kose meg fremover! Det har gitt meg en ro og stabilitet som hjelper meg til å bli så frisk som mulig mentalt.

Det er viktig å holde hjemmet i orden. Jeg trenger ikke siste mote, eller du kuleste møblene. Men jeg trenger praktiske løsninger, og masse hjertevarme. Det har vi fått til her hos oss. Og da kommer også smilet og fremgangen. Det er jeg veldig glad for!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg