Når hodet ikke helt henger med…

Jeg var nylig i en klesbutikk for å finne meg fint tøy. Jeg skulle forsøke å finne klær som passer min fasong og forhåpentligvis min alder også. Som vanlig så sleit jeg veldig. Men jeg møtte på flotte selgere i butikken. Den ene damen var 62, men 42 i hodet! Da måtte jeg le! Så herlig å treffe noen som forstod hva jeg jobber med. For i mitt hode er jeg nemlig ikke helt 40. På noen områder altså. Og det gjenspeiler seg veldig i min smak av mote og trender. Men det som var så deilig, det var at de fikk meg til å slappe av.

Jeg havnet inni prøverom, og det hater jeg vanligvis som pesten. Men jeg fikk mange topper som jeg skulle prøve. Noen valgte jeg bort umiddelbart. Etter en stund var jeg så trygg på selgerne at jeg bare gav dem et blikk, så visste de om plagget var aktuelt eller ikke. Etter en stund endte jeg faktisk opp med to topper. Og jeg hadde aldri trodd at jeg ville like noe slikt. Men jammen fikk jeg det til. Det var faktisk veldig koselig å være i denne butikken. Jeg drar definitivt tilbake selv om de kjører en voksen stil.

Men det var deilig å kunne være seg selv i en slik setting. Det var lov å si nei. Det var lov å ha sine egne meninger. Og jeg pushet meg selv ut av komfortsonen min. Nå gjelder det bare å bruke dem her hjemme. Det var også deilig å se at jeg enkelt kom inn i vanlige størrelser på tøy. Det var deilig å erkjenne at jeg kan finne topper i slike butikker også. Hadde de hatt dressjakke i min størrelse, så tror jeg jammen den hadde kommet med meg hjem også! Hjelp, jeg lurer på hvordan dette ender til slutt!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg