Sterkt intervju av Eva på Lindmo!

Jeg så på Lindmo i helgen. Der fikk vi møte Eva Weel Skram som fortalte om hvordan hun hadde blitt mobbet på skolen, og utviklet bulimi. En flott og kjent artist som stråler av selvtillit og varme i dag. Ei jente som har kjempet i 10 år med bulimi fordi mobbing ble en del av hennes oppvekst. Hun ble kalt feit, selv om hun ikke var feit! Hun ble alltid valgt sist, og nådeløst utstøtt! Jeg så hun kjempet mot tårene mens hun fortalte oss sin historie. Det var sterkt. Det gjorde sterkt inntrykk på meg, og jeg strigråt.

Eva har sin historie. Jeg har min. Tusenvis av andre mennesker har sin historie med mobbing. Vi har alle hver vår historie som ikke er lik. Men det som er felles, det er at mobbing får store konsekvenser for våre liv.  Mobbing setter dype spor, og det kan ta mange år å komme over en enkelt setning. Det viser hvor nådeløs mobbing er. Det viser hvor uendelig farlig mobbing er. Og vi som har kjempet oss gjennom det, vet at vi ikke unner noen andre barn å oppleve det samme som oss.

Det er viktig for oss at Eva snakker offentlig. Det er viktig at kjente mennesker viser oss at de bare er mennesker de også. Jeg ble veldig berørt av dette intervjuet. For jeg kjente meg så inderlig igjen i altfor mye av det hun sa. Jeg håper at mange fikk opp øynene av det hun fortalte. Det står stor respekt av hennes åpenhet. For bak hver artist er det et vanlig menneske med følelser og sjel. Et vakkert menneske som har kjempet seg gjennom dype daler. Et menneske som synger så skjørt og vakkert for oss.

Takk, Eva!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg