Jåleri fra morgen til kveld!

Jeg er en dame som ikke bruker mye tid eller penger på eget utseende. Jeg bruker svært lite sminke og kremer. Jeg har hatt min tid i ungdommen hvor jeg smurte brunkrem i hele ansiktet, og knallblå øyenskygge på øynene mine. Jeg så ikke ut. Og jeg husker også en periode hvor jeg hadde fått lære hvordan jeg skulle legge på mange kremer og sminke i mange lag. For meg ble det altfor kunstig og innviklet. Heldigvis hadde jeg nok fornuft til å slutte. Det passet ikke for meg. Selv om jeg sliter med eget utseende og selvtillit, så orker jeg ikke å bruke masse sminke.

Jeg blir litt skremt når jeg hører foreldre fortelle om hvordan unge jenter bruker timevis på å lære seg hvordan man kan sminke seg. De sitter foran pc og ser på Youtube. De lærer at man bør styre med minst 20 ulike ting før man kan gå ut døren, og være fornøyd med eget utseende. Det er litt trist. Selvfølgelig er det opp til hver enkelt. Jeg kan ikke si at alle er fæle med sminke. For det er ikke sant. Men jeg tenker mye på hvordan vi er som mennesker. Må vi være perfekt sminket for å være gode nok i dagens samfunn? Må unge jenter henge seg på denne trenden for å bli godtatt?

For meg kommer skjønnhet innenfra. Det kan jo være pent med litt sminke, men ikke overdriv så veldig! Og det er viktigere å lære jentene at man ikke trenger å alltid være sparklet for å være god nok! Naturlig skjønnhet bør bli mer verdsatt. Det er godt å se at der nå er ulike kampanjer som fronter sminkefrie dager! Jeg slår et slag for naturlig skjønnhet, og bruker minimalt med sminke. Det er mitt valg! Jeg håper at flere tenker som meg i blant! Huden kan ha godt av litt luft til tider!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg