Når har man egentlig lykkes i livet?

Hva er det egentlig som avgjør om man har lykkes i livet? Er det materielle goder og høye lønninger? Er det flotte eiendommer og hytte ved sjøen eller på fjellet? Eller er det en fasade utad som til enhver gir oss andre inntrykk av at alt er på stell? Jeg tror det ikke finnes et fasit svar på dette spørsmålet. Men jeg tror det er viktig å tenke litt over det en gang i blant. For der finnes uendelig mange fallgruver som man kan gå i underveis i livet. Hvor legger man fokuset i livet? Blir karriere jaget altfor stort og gjennomtrengende? Glemmer man de egentlige verdiene som fines i livene våre?

Jeg hadde en periode i livet mitt hvor alt handlet om jobb. Jeg gav full gass, og ville på død og liv få en flott karriere. Jeg skulle bevise for hele verden at jeg var veldig flink. Og jeg håpet at det i lengden ville føre til en sikker og god økonomi. På mange måter så skjemmes jeg i dag over denne perioden. For jeg glemte så mye annet som var viktigere. Men det var jeg som var hovedforsørger, og det ble et press jeg ikke maktet å holde styr på underveis. Jeg skulle veldig gjerne ha hatt en jobb i dag. Men kroppen min streiker fullstendig. Jeg har måtte finne andre måter hvor jeg kan føle meg verdifull.

For meg handler den største lykken i livet om familie. Om mine to deilige sønner som jeg elsker over alt på denne jord. På min kjære mann som jeg elsker. Om det å få være noenlunde frisk, og i mulighet til å være sosial. Å oppleve at fysisk aktivitet faktisk hjelper meg gjennom en hard hverdag. Jeg har mange utfordringer i min hverdag. Men jeg trenger ikke økonomisk velstand for å være god nok i livet. For meg handler det om helt andre ting. Jeg har lært en beinhard lekse i livet mitt. Familien kommer først. Da lykkes jeg i mine øyne med livet.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg