Viktig å oppleve motstand i livet!

Der finnes ingen mennesker som går gjennom livet uten å møte på motstand. Slik er det bare. Og faktisk så mener jeg at det er utrolig viktig. For gjennom de vanskeligste prosessene lærer man utrolig mye. Man opparbeider seg ulike erfaringer som virkelig er med på å forme deg som menneske. Det har stor betydning for resten av livet ditt. Jeg har lært utrolig mye på grunn av alt det smertefulle og vonde jeg har vært gjennom. Jeg unner absolutt ingen å gå gjennom det samme. Men likevel må jeg si at jeg er takknemlig for den erfaringen jeg nå kan bruke til å hjelpe andre mennesker.

Man kan nemlig ikke bare se det negative i den motstanden man opplever. Alle opplevelser har et snev av fornuftig lærdom i seg. Men veldig ofte ser man det ikke før det har gått en stund siden det skjedde. Jeg er en helt annen dame nå enn jeg var før smellen kom. Jeg har lært hva som bor i meg av styrker og svakheter. Jeg vet nå at jeg tåler ufattelig masse av mentale påkjenninger. Jeg står fortsatt oppreist. Det hender jeg faller sammen som et korthus. Men jeg reiser meg alltid opp igjen.

Når man opplever motstand, fylles vårt liv med verdifull erfaring. Det er viktig å ta vare på den informasjonen. For det vil hjelpe deg når neste utfordring dukker opp. Jeg vet at jeg har verktøy liggende som gjør at jeg kommer meg gjennom en ny depresjon. Det vil fortsatt være tungt og smertefullt. Men jeg kan likevel komme meg raskere til hektene igjen fordi jeg vet hva jeg må gjøre. Jeg har erfart. Jeg har lært hva som vil hjelpe meg gjennom det. For meg er det verdifull erfaring som jeg ønsker å videreformidle til andre.

Jeg har blitt et bedre menneske. Jeg har endret syn på mange ting gjennom disse prosessene jeg har vært gjennom. Jeg har fortsatt en vei å gå. Men jeg vet at jeg lever fortsatt. Jeg er her. Jeg fungerer. Jeg lever et trygt og godt familieliv med mann og barn. Jeg overlevde. Jeg har en fremtid. Det er jeg glad for. Motstand gjør mennesker sterkere enn man tror!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg