Sliten, men fornøyd!

I dag har jeg vært veldig sliten. Det var en fin helg, men den kostet mange krefter. Jeg er derfor skikkelig sliten i hele kroppen og hodet. Det har vært en rolig dag. Jeg har ikke pushet kroppen min. Det var på tide med en pust i bakken. Jeg gjennomførte en helg i Egersund, og var i stort selskap lørdag kveld. Det gikk bra, men jeg brukte veldig masse energi på å komme meg gjennom det. Jeg vet at slike begivenheter vil koste masse energi å gjennomføre. Men familien er veldig viktig for meg, og jeg ønsker ikke å være feig. Det gikk heldigvis veldig fint.

Men i dag kom reaksjonen. En veldig sliten kropp, og jeg orker ikke så mye. Det nytter ikke å kjempe så mye imot det i dag. Jeg bevilget meg derfor en rolig dag. Det er det som jeg har måtte lære de siste årene. Når jeg blir så utslitt, så må jeg innse at kroppen trenger hvile. Jeg hadde planlagt sykkeltur i dag. Den får jeg ta en annen dag. Akkurat i dag var det godt å kunne roe ned kropp og sjel. Skrive litt. Hvile litt. Rydde litt. Handle inn litt mat. Slike hverdagslige ting som likevel krever masse energi når man er sliten.

Jeg tror dette er noe av det jeg liker aller minst ved det å være revmatisk syk. Å bli så fryktelig sliten. Den følelsen av å ikke orke noen verdens ting. Å sovne i stolen med mobilen i hånden et kvarter etter ungene har dratt på skolen. Når øynene bare vil gli igjen, og ingenting fungerer. Det liker jeg ikke. Det gjør meg litt trist. Men jeg er fornøyd med egen innsats i helgen. Det var viktig å gjennomføre. Så får heller denne dagen gå med til restitusjon. Sånn er min hverdag. Gir jeg gass i to dager, så kommer smellen etterpå.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg