Tanker etter kurs!

Jeg deltok på kurs to dager denne uken. Det handlet om Kjøkkenpraten. Det har vært to veldig kjekke dager, og jeg koste meg sammen med deltakerne. Det var en varm og inkluderende stemning blant alle deltakerne og foredragsholderen. Vi fikk komme med egne erfaringer underveis, og jeg lærte utrolig masse av å lytte til de andre deltakerne. I dette rommet satt der enormt masse ressurser. Mennesker med masse erfaring på godt og vondt. Mennesker som har et ønske om å hjelpe andre videre i hverdagen. Mennesker som ønsker å sette søkelyset på psykisk helse.

Det er lenge siden jeg har hatt så mye utbytte av et kurs. Jeg datt ikke vekk, og var engasjert i begge dagene. Det ble mye å tenke på. Det ble en del utfordringer som vi må ta tak i. Nå gleder jeg meg til praksis delen av kurset skal gjennomføres. Det blir enormt lærerikt for meg å være delaktig i en slik Kjøkkenprat. Nå er i hvert fall kursbeviset på plass, og jeg kan være med å lede et slikt opplegg. Det er godt å tenke på. Mange utfordringer har blitt løst ved et kjøkkenbord. Jeg likte veldig godt den uformelle tonen vi hadde på kurset. Man turte å snakke selv om vi var en del mennesker i samme rom.

Jeg ble litt kjent med flotte mennesker. Jeg gleder meg til vi ses igjen etter hvert. Det er viktig å lære av hverandres erfaringer underveis. Da kan vi sammen finne de beste løsningene på utfordringer som dukker opp.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg