Pusteankeret hjelper meg!

Rett før jeg dro fra Egersund, så fullførte jeg et kurs ved Dalane DPS. Det var et Mindfullness kurs som gikk over  30 ganger. Jeg var svært skeptisk til dette i starten, men det utviklet seg til å bli noe av det aller beste jeg har gjort i hele mitt liv. Rett og slett fordi kurset hjalp meg til å akseptere meg selv og livet mitt. Jeg fikk hjelp til å sortere ulike følelser, og jeg fikk hjelp til å finne mitt pusteanker. Det har virkelig vært til veldig stor hjelp i min hverdag de siste årene. Dersom livet blir vanskelig, og angsten banker på døren, så må jeg lete frem mitt pusteanker. Da blir jeg roligere, og kommer meg velberget gjennom ulike situasjoner.

Før var jeg alltid hysterisk når jeg skulle ta en blodprøve. Jeg ble alltid veldig redd og fryktelig svimmel. Nå er jeg veldig fokusert på at jeg skal være rolig. Jeg informerer alltid sykepleieren om min redsel, og hvordan vi bør gjøre det. Jeg får litt tid til å lukke øynene, og finne mitt pusteanker. Da sier jeg i fra, og blodprøven tas uten problemer. Jeg har fått masse ros for hvordan jeg klarer å bli rolig i en slik situasjon som jeg overhodet ikke liker å være i. Det høres kanskje rart ut, men det hjelper for meg!

Jeg bruker også musikk som en beroligende faktor. Jeg kan legge meg på sofaen, ta på øreklokker og fokusere kun på pust og musikk. Da finner jeg som regel alltid tilbake til roen inni meg. Jeg er så glad for at jeg har funnet verktøy som hjelper meg gjennom min hverdag. Det gjør at jeg ser så mye lysere på livet mitt. Jeg vet at jeg kan komme meg gjennom de ulike utfordringene, og at mine verktøy alltid er tilgjengelige. Jeg håper dere også finner de verktøyene som hjelper. For alle sammen kan ha behov for en pause, og finne seg selv igjen.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg