Styggen på ryggen!

Det kan være veldig vanskelig å leve med angst. Vi er veldig mange mennesker som lever med angst. Jeg er så heldig at jeg er på bedringens vei. Jeg sliter ikke så mye som før. Men jevnt og trutt kommer der dager og øyeblikk hvor Styggen på ryggen dukker opp. Det er ikke hyggelig. Jeg liker det ikke, og jeg forsøker å jage ham vekk. Men jammen kommer han tilbake. Den er vanskelig å bli kvitt. Men jeg jobber med ulike strategier som gjør at besøkene ikke blir så veldig ofte lenger. Det er jeg veldig glad for.

Det er viktig at angst blir tatt på alvor. For det er vanskelig å leve en normal hverdag dersom angsten blir for sterk, Jeg er glad for at jeg tørr være åpen om det. For allerede da jager jeg angsten litt bort. Jeg avvæpner den litt. Den blir ikke så skummel for meg, og mine nærmeste. Når jeg forklarer hva som skjer, så forstår mine omgivelser bedre hva som skjer. Jeg håper at flere tørr å prate om angsten. For da gjør vi den mindre skummel, og vi gir hverandre støtte og oppmuntring. Vi er like viktige alle sammen. Angsten ser ikke på titler eller fasader. Angsten kan ramme alle.

Vår mentale helse er veldig viktig. Når den skranter, så sliter du med mange ting i livet ditt. Det er derfor veldig viktig å kjenne igjen Styggen på ryggen! Be om hjelp til å bli kvitt ham. Tørre å snakke om det. Våge å være sårbar. Slippe til fagfolk som kan gi deg de verktøyene som du trenger for å få en fin hverdag! Det er derfor jeg forteller åpent om min angst. For jeg ønsker å hjelpe andre mennesker. Jeg kan ikke bare se negativt på det. Da blir det for vanskelig å leve med. Men jeg vet at angst er en del av mitt liv. Men jeg bestemmer selv om jeg lar det få ødelegge livet mitt.

Jeg vil leve et godt liv! Så derfor jager jeg vekk Styggen på ryggen!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg