Jeg er heldig!

Når man opplever veldig tunge perioder i sitt eget liv, vå lærer man veldig mye om livet. Det setter ting i et annet perspektiv. Jeg føler meg veldig heldig. For selv om det har vært så utrolig tøft i perioder, så har livet gitt meg noen veldig verdifulle gaver. Jeg har blitt mamma til verdens beste prinser. Jeg har fått oppleve en kjærlighet til min mann nå i voksen alder som er helt utrolig. Jeg er så utrolig glad for at livet inneholder mange sider. Det har gitt meg så mange erfaringer som jeg kan bruke videre i livet mitt.

Det kan ikke nytte å se kun svart på livet sitt. For det inneholder mange nyanser. Selv m veldig mange år gikk skeis, så nytter det ikke å styre for mye med det. Det vil kun spise opp energien min på en negativ måte. Jeg forsøker derfor etter beste evne å se positivt på mitt eget liv. Det er viktig for meg å snu det vonde til noe positivt. Det betyr ikke at jeg liker det som har vært, men jeg orker ikke bruke så mye negativ energi. Da kommer jeg ikke fremover. Jeg vil ikke at fortiden skal ødelegge fremtiden min.

Jeg velger derfor å lære av fortiden. Jeg vil bruke mine erfaringer til å hjelpe andre mennesker som opplever vanskeligheter i sine liv. Jeg vil jobbe for en åpenhet og respekt mot de som sliter i sin hverdag. Samfunnet vårt må få den kunnskapen som behøves for å inkludere alle sammen i hverdagen! Da er vi nødt til å fortelle. Da er vi nødt til å dele våre erfaringer på godt og vondt. Når alle tier, skjer der ingen forandring. Jeg tier ikke. Jeg snakker. Ikke for å fremheve det smertefulle. Men for å vise at der finnes en mulighet til å komme videre i livet!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg