Jeg må ikke stresse!

Det sier seg selv at  bloggen min tar litt tid. Så lenge jeg publiserer 3 innlegg hver eneste dag, så krever det en del av meg. Men jeg liker det veldig godt, og har et ønske om å fortsette slik. Men jeg må ikke stresse med bloggen min. For da mister jeg gleden ved å skrive. Det gjelder å være i forkant. Jeg forsøker å være strukturert, og følger en publiseringsplan som jeg har laget selv. Jeg forsøker å skrevet ferdig innleggene for flere dager i forkant. Da er det så mye lettere å skrive nye når jeg føler for det.

Jeg hadde kommet veldig langt før påske. Da lå jeg langt foran, og hadde hele roen. Men så kom sykdomsperioden med et smell, og jeg hadde ikke muligheten til å skrive. Jeg orket ingenting. Så da forsvant forspranget mitt. Nå jobber jeg med å få laget innlegg, slik at stressnivået mitt synker. Da fungerer nemlig både jeg og bloggen best! Jeg publiserer jo også spontane innlegg i blant, men stort sett så er det planlagt en tid i forkant. Slik passer det meg best å jobbe. Jeg kommer til å få travle perioder fremover, så bloggen må være godt planlagt.

Heldigvis liker jeg å organisere. Jeg har blitt mye flinkere på den biten. Jeg kjenner meg selv veldig godt, og vet hvordan jeg bør legge opp min hverdag slik at den fungerer bra. Det er viktig å lære seg det. For da unngår man slike feller som kan skape problemer. Jeg vet at så lenge jeg liker å skrive, så fortsetter jeg. Så lenge det er god terapi for meg selv, så ser jeg ikke noen grunn til å stoppe nå. Jeg tror nemlig at bloggen kan føre meg videre til nye utfordringer! Det liker jeg veldig godt.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg