Når en dør lukkes. åpnes en ny!

Noen ganger må man avslutte ting før man ønsker det. Slik er det for meg. Jeg skulle veldig gjerne jobbet i butikk i veldig mange år til. Men jeg har måtte innse at min helse ikke tillater det lenger. Jeg måtte kaste inn håndkleet på den arenaen. Jeg har vært veldig lei meg fordi jeg virkelig koste meg når jeg jobbet i butikk. Men der er en tid for alt. Og nå skal jeg bruke mine ressurser på andre områder. Og det er jeg veldig glad for. Jeg er glad for at jeg kan være en ressurs for andre mennesker i ulike organisasjoner og lokalforeninger.

For når en dør lukkes, så åpnes der en ny! Der er alltid muligheter dersom man velger å se dem! Jeg er så glad for at jeg valgte å engasjere meg. På den måten fikk jeg igjen følelsen av at jeg bidrar til samfunnet. Jeg er ikke bare en byrde. Jeg har faktisk muligheten til å bruke meg selv som en ressurs for andre mennesker. Jeg vet at jeg har mange ting som jeg ikke klarer lenger, og det var deprimerende tanker. Men det har snudd seg til håp. For nå vet jeg at jeg kan bidra. Jeg kan gjøre en jobb som er viktig!

Mulighetene er der for oss alle sammen! Men noen ganger må vi lete litt før vi finner dem. Vi må jobbe oss videre, og være klar for nye utfordringer. Da er det viktig å våge selv om man er litt nervøs. Det er viktig å tørre, gi seg selv litt utfordringer. Jeg liker det veldig godt. Det gir meg en følelse av mestring, og at jeg fortsatt har kvaliteter som jeg kan bruke. Det har hjulpet meg videre i livet. Når jeg engasjerte meg, så ble der et nytt innhold i livet mitt. Men jeg måtte selv ta steget, og komme i gang. Jeg er så glad for at jeg valgte riktig!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg