Sammen er vi sterke!

Jeg har ofte følt meg alene i verden. Tenkt at ingen har det slik som meg. Lurt på om jeg var den eneste i verden som måtte leve med angst og depresjoner. Fryktet at ingen andre forstod meg, eller ville forstå meg. Lettelsen var derfor veldig stor da jeg oppdaget at det var ikke slik. Veldig mange mennesker hadde opplevd slike ting som meg. Mange mennesker slet med de sammen tingene, og kunne forstå meg akkurat slik som jeg er. Det var så utrolig godt å kjenne at sammen var vi så mye sterkere!

Det hjelper å snakke sammen. Det hjelper å ha en møteplass hvor man kan prate med andre mennesker. Jeg har opplevd en enrom fremgang i eget liv etter at jeg våget å prate om min angst. For ved å prate om det, så har jeg gjort angsten mindre farlig. det er ikke like skummelt som før. Jeg vet at den finnes, og at den forsvinner igjen. Og jeg kan snakke med andre mennesker som vet hvordan det kjennes i kroppen når angsten kommer på besøk. Det er verdifullt for meg. Og noen ganger lytter jeg kun til andre. Jeg trenger ikke alltid fortelle om meg selv. For de setningene som kommer fra andres munn, beskriver også mitt liv.

Da jeg valgt å bli medlem av Mental Helse, så var jeg litt redd. For jeg ante ikke hva jeg ville møte. Men jeg ble overrasket på en veldig positiv måte. Det har vært veldig bra for meg. Jeg har møtt mange flotte mennesker. Jeg vet at mange sliter, men likevel kommer de frem og deltar. Det er så viktig å være der for hverandre. Gi hverandre en klem, eller en klapp på skulderen. Gi hverandre oppmuntring og trøst. Gi veiledning om profesjonell hjelp. For vi er ikke psykologer. Men vi er medmennesker som skal bry oss om hverandre! Da blir Norge et varmt land selv om været skifter!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg