“Klarer du virkelig dette?”

Jeg har fått mange reaksjoner etter at det kom ut at jeg ble Fylkesleder i Mental Helse Vest Agder. Jeg har fått utrolig mange gode ord, og fine kommentarer. Det er jeg veldig takknemlig for. Tusen takk. Men jeg har også fått en del tvilende reaksjoner. Jeg har fått spørsmålet: “Klarer du virkelig dette? Jeg har noen ganger blitt litt trist av det spørsmålet. Men jeg forstår det på sammen tid. For ja, jeg er syk. Jeg har flere diagnoser som gir meg fysiske smerter daglig, og jeg har Post Traumatisk Stress Lidelse.

Men jeg ser ikke på meg selv som kun en pasient. Jeg ser på meg selv som en ressurs med masse bruker erfaring. Det er en verdifull ressurs for samfunnet. Jeg blir ikke friskere av å sitte hjemme og kun se i veggen, Jeg trenger å få være til nytte for andre mennesker. Da hjelper jeg i tillegg meg selv til å bli friskere. For ved å benytte sine erfaringer til å hjelpe andre mennesker, så vokser man som menneske. Jeg blir ikke bare et offer eller en pasient. Jeg er et menneske som kan hjelpe andre mennesker videre i livet, og jeg kan fortelle politikere om hvordan hverdagen vår egentlig er.

Jeg vil være til hjelp. Så ikke tro at jeg ikke klarer dette. For jeg vet at dette brenner jeg for, og dette vil jeg jobbe med. Jeg har full støtte her hjemme, og jeg er veldig klar for å bidra for Mental Helse Vest Agder! Takk til alle dere som har tro på meg! Takk til alle dere som ser på meg som en ressurs! Det gjør så godt for min mentale helse, og det utvikler meg i riktig retning! Det er så deilig å få bruke sine kunnskaper på en fornuftig og konstruktiv måte! Jeg er sterk selv om jeg er syk!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg