Jeg er Fylkesleder i Mental Helse Vest Agder!

I ettermiddag ble jeg valgt til Fylkesleder i Mental Helse Vest Agder! Jeg er utrolig ydmyk og takknemlig for den store tilliten som jeg har blitt gitt med dette vervet. Jeg håper inderlig at jeg kan innfri forventningene, og gjøre en solid jobb for alle våre medlemmer i Vest Agder! Jeg er veldig rørt, og jeg kjenner på mange følelser. Det er veldig stort for meg å få en slik oppgave. Jeg så ikke den komme akkurat nå. Men når forespørselen kom, så ble jeg veldig overrasket og glad. Det er helt utrolig hvordan livet byr på ulike utfordringer!

Dette er en oppgave som krever mye av meg. Derfor ble jeg nødt til å tenke veldig nøye over om det var mulig for meg å ta denne oppgaven nå. Jeg pratet masse med min kjære mann og barna mine. Jeg fikk også gode råd fra mennesker som jeg stoler på. For jeg har virkelig vurdert dette veldig nøye. For jeg ønsker å gjøre mitt aller beste. Men mest av alt så er jeg mamma og ektefelle. Hverdagen her hjemme er viktig. Heldigvis så var vi veldig enige om at det kunne la seg gjøre. Så jeg har ryddet litt i mine gjøremål, og laget plass til dette vervet!

I denne jobben blir mine tyngste opplevelser min beste ressurs. Jeg har kjent på kroppen hvordan det er å oppleve mentale utfordringer i dagens samfunn. Jeg har fått kjenne på fordommer og uvitenhet. Jeg har opplevd hvordan terapi og sykehusopphold kan hjelpe oss videre i livet. Jeg har bygget meg opp igjen gjennom mange år. Nå blir alt det vonde snudd om til et erfaringsgrunnlag som jeg kan bruke i mitt arbeid for Mental Helse Vest Agder. I tillegg får jeg igjen ta i bruk mine evner som leder, og jeg får mange utfordringer fremover!

Jeg gleder meg til å jobbe sammen med gjengen i styret, og med lokalforeningene! Jeg gleder meg til å møte mange mennesker med mange historier. Jeg ønsker å jobbe veldig aktivt for åpenhet rundt vår mentale helse. Jeg vil jobbe for å øke kunnskapen i samfunnet vårt, og fjerne fordommer rundt vår mentale helse! Det er viktig for meg å fortsette med min åpenhet, og erfaringsutveksling. Jeg kommer til å lære utrolig mye gjennom dette vervet. Det kommer til å bli både utfordrende og tøft i perioder. Men jeg er veldig sikker på at det var riktig å tørre si ja til denne utfordringen nå!

Dette blir veldig spennende for meg! Jeg gleder meg til å komme skikkelig i gang med arbeidet. Nå skal jeg sammen med styret skaffe meg oversikt over hvilke arbeidsoppgaver som må tas først! Jeg gleder meg til å diskutere mental helse i ulike råd og utvalg. Jeg kommer til å bli pushet ut av komfortsonen mange ganger! Men jeg er utrolig stolt over å få sjansen! Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få en slik mulighet. Det er derfor med stor takknemlighet jeg går til dette arbeidet.

Da jeg tuslet deprimert og utslitt inn på Dalane DPS i januar 2014, så tenkte jeg ikke at livet mitt kunne gi meg en slik utfordring i 2017! Men det viser at alt er mulig. Men man må være villig til å ta kampen for eget liv! Jeg er stolt over meg selv. Det tørr jeg faktisk si. Jeg er veldig glad for at jeg får oppleve alt det gode livet byr på!

Tusen takk for tilliten!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg