Selvtilliten må stadig jobbes med!

Jeg levde i mange år med veldig dårlig selvtillit. Det kunne dreie seg om utseende og kropp. Men det kunne også gå på helt andre ting. For selv om jeg innerst inne visste at jeg kunne mange ting, så lot jeg mangelen på selvtillit styre livet mitt. Det er en veldig vond sirkel som er viktig å komme seg ut av. Jeg har jobbet veldig mye med meg selv for å klare dette. Og jeg har dager som fortsatt er veldig vanskelige. Men jeg er blitt sterkere i meg selv, og jeg ser mine ressurser og kvaliteter. Jeg vet at jeg kan bidra på veldig mange måter. Det er viktig å huske at man har mange kvaliteter. Selv om andre mennesker ofte forsøker å fortelle oss det motsatte, så må vi forsøke å bygge oss selv opp igjen!

Jeg vet veldig godt at mine dager kan være vanskelige i perioder. For jeg blir hjemsøkt av vonde minner, og vonde ord. Men jeg har lært meg til å overvinne dem. Jeg tar i bruk de verktøyene som hjelper meg videre i livet mitt. Gjennom mestring så har jeg funnet en vei videre. Jeg har bygget meg sakte opp igjen. Steg for steg har jeg beveget meg fremover. Jeg har falt sammen underveis, men jeg har klart å reise meg opp igjen. Det er ikke farlig å falle. Med er farlig å bli liggende nede. Jobben må gjøres for å komme seg på beina igjen. Veien kan vøre veldig lang, men det er viktig å komme seg videre i livet.

Da jeg bestemte meg for å endre livet mitt, så gikk jeg ut i en verden som jeg egentlig ikke kjente. Jeg valgte å forandre livet mitt. Det var hardt og brutalt, men helt nødvendig. Jeg ante ikke hva som ventet meg. Men uansett var det bedre enn slik det var. Jeg er veldig glad for at jeg har kommet meg så langt som jeg er i dag. Det har kostet meg mange tårer og vonde dager. Men det har også gitt meg masse kjærlighet, respekt og gode opplevelser.  I dag er jeg veldig stolt over meg selv. Jeg klarer så mye mer enn det jeg trodde. Jeg er sterkere enn på lenge. Og jeg vet veldig godt at jeg er en kvinne med mange ressurser og kvaliteter! Jeg kommer alltid til å måtte jobbe hardt for å ha min selvtillit. Men den er verd å kjempe for!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg