Jeg tørr å ta plass!

Jeg har valgt å ha en offentlig stemme. Jeg har valgt å skrive en offentlig blogg. Jeg er aktiv i ulike organisasjoner. Jeg har tatt på meg viktige verv. Jeg gjør det ikke for å fremheve meg selv. Men jeg mener at vi må tørre å ta plass! For våre ressurser er viktige for samfunnet. Vi kan ikke endre hele verden, men vi kan være med på å gjøre en forskjell! Det er viktig for meg å kunne dele mine tanker og følelser. Jeg mener at det er lov å fortelle om såre ting ved livet. Jeg bestemte meg for å være ærlig. ‘Både på bloggen, og ellers i livet mitt. For jeg gjemte meg bak en maske i altfor mange år. Jeg latet som at jeg var sterk og at alt var i orden med meg. Sannheten var en helt annen. Jeg tørr å fortelle om min forandring.

Når man velger å prate offentlig, så skaper man reaksjoner. Det har også medført til at jeg får blandede reaksjoner. Det forstår jeg godt. Men jeg synes det er veldig trist at mennesker viser sine meninger mot meg på en ufin måte. Derfor valgte jeg å stenge kommentarfeltet mitt på bloggen min. Jeg forventet nett troll. Jeg er ikke naiv. Men jeg velger selv om de skal få plass i livet mitt. Jeg verner om meg selv og min familie. Derfor stengte jeg kommentarfeltet mitt, og det forblir stengt fremover. Det er fullt mulig å bli venn med meg på Facebook, og kommentere innleggene mine der!

Jeg ønsker å formidle. Jeg brenner for åpenhet. Jeg vil så gjerne at vi skal tørre å prate med hverandre om hele livet. Ikke bare om de fantastiske dagene hvor alt stemmer! Men også om de dagene hvor livet er tungt og vanskelig. Det er ikke bare gode dager i livet. Alle sammen opplever tunge perioder. Noen mer enn andre. Sånn er livet. Jeg har hatt min andel av vanskeligheter i mitt eget liv. Jeg kunne lett ha gravd meg videre ned i mørket. Men jeg har valgt å leve. Jeg vil derfor gjøre alt jeg kan for at mitt og andre liv blir bedre å leve!

Jeg tørr å prate! Jeg tørr å skrive! Jeg tørr å synge og spille offentlig! For det er slik jeg vil leve livet mitt fremover! Og jeg er veldig glad for at dere følger meg videre. og heier på meg. Sammen kan vi få til masse spennende fremover. Det er viktig å gi støtte til alle som tørr. For det koster noen ganger veldig mye å være tøff!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg