Sommeren er vanskelig for altfor mange!

Sommeren er ikke bare fryd og gammen. Veldig mange mennesker er ensomme om sommeren. Det er veldig mange som ikke har mulighet til å dra på ferier. Noen av dem har ikke nettverk eller familie. De blir sittende hjemme i flere uker uten et godt tilbud. for mennesker som går jevnlig i terapi, så kan det bli veldig vanskelig å måtte gå 4-6 uker uten å kunne snakke med sin terapeut. Det er jo slik at der skal avviklers ferie, og da forsvinner veldig ofte det tilbudet som man vanligvis har. Det kan faktisk være utrolig vanskelig for mange mennesker å komme seg velberget gjennom sommeren.

Men jeg håper at vi kanskje kan ha litt fokus på å hjelp andre denne sommeren. Kanskje be naboen over på litt grillmat, eller ta et lite besøk til noen som sitter alene. for det er ikke så veldig mye som skal til. Jeg vet at det krever litt av oss å tenke slik. Jeg kjenner meg igjen selv. Man tenker så altfor mye på seg og sine. Men jeg ønsker at flere skal få det godt. For sommeren er tiden da man kan finne på uteaktiviteter, og være sammen! Kanskje du kjenner noen som kunne trenge en liten oppmuntring. Stikk innom dem før du drar av sted på årets sommerferie!

Det er litt synd at alle aktiviteter tar sommerferie samtidig. Men jeg forstår det jo også. For alle vil jo ha ferie. Men jeg tror vi bør tenke litt nytt og forebyggende i fremtiden. Kanskje vi kan unngå depresjoner dersom vi har et tilbud for de som er hjemme hele sommeren? Jeg tenker at det er på tide å tenke over situasjonen. For vi er mange som kan samarbeide om ulike arrangementer. Jeg slenger herved ut en liten tanke, så får vi se hva som kan gjøres til neste sommer!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg