Smertene tar ikke ferie!

Når man lever med revmatiske lidelser, så må man regne med at kroppen vil gi deg smerter jevnt og trutt. Sykdommene tar dessverre ikke ferie. De er der hver eneste dag, og det kjenner jeg veldig godt. Sommeren er veldig mye bedre enn vinteren, men jeg merker alle værskifter. Og jeg verker hver eneste dag i mange ledd og muskler. Slik er min hverdag. Det er ikke alltid at det synes så godt. Men noen dager så ser alle at jeg sliter med å bevege meg. Da er det vanskelig å skjule for andre at smertene er store.

¨Men jeg har begynt å venne meg til situasjonen min. Det er bare sånn livet er blitt. Jeg har vondt. Noen dager mer, og andre dager mindre. Men jeg er uansett nødt til å akseptere at det er slik. Jeg må i grunnen alltid ta hensyn til min kropp. Det har vært ganske vanskelig å godta i lange perioder. Men jeg forsøker å tenke positivt. for jeg er tross alt i en situasjon der jeg skal få lov til å leve lenge på denne jorden. Og det er jeg takknemlig for. Mine sykdommer er smertefulle, men ikke farlige.

Nå i ferien så kan jeg ta livet helt med ro. Jeg trenger ikke stresse med noe som helst. Det er deilig for meg. Jeg håper at formen holder seg noenlunde bra gjennom sommeren. Det er deilig med de gode dagene som kommer innimellom. Så derfor har jeg bestemt meg for å nyte sommeren maksimalt. Jeg skal sole meg, og bade dersom været tillater det. Jeg skal spise godt, og kose meg sammen med familien min. Jeg skal være sosial, og ikke la angsten styre livet mitt.

Smertene tar ikke ferie, men jeg skal likevel ha ferie på min egen måte!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg