Deilig å bli møtt med respekt!

Rett før ferien så var jeg på møte med NAV. Jeg var veldig spent. For nå er jeg i gang med prosessen om å søke uføretrygd. Og da vet man aldri helt hvordan NAV oppfører seg,, og hvordan systemet vil påvirke mitt liv. Men det er utrolig godt for meg å kunne si at jeg ble møtt med respekt og stor forståelse for min situasjon. Jeg fikk klar beskjed om at de ikke ønsket å legge ytterligere press på meg. De hadde lest seg grundig opp på opplysninger, og visste godt om alt som jeg har vært gjennom. De vet også at situasjonen i dag også er veldig krevende.

Jeg ble veldig lettet da jeg fikk denne velkomsten. Det betyr masse for meg at de forstår alvoret i min situasjon. Jeg vet at prosessen tar sin tid uansett. Men det var deilig at jeg slapp å kjempe for den forståelsen som jeg trenger. Da kunne vi snakke rolig, og jeg fikk god informasjon om veien videre. Det blir spennende å se om det gode klimaet mellom oss fortsetter, eller der plutselig oppstår noen utfordringer. Jeg er i hvert fall svært optimistisk, og glad. For jeg ble beroliget av dette møtet. Det var deilig å få ha det før ferien startet for alvor.

Nok en gang har jeg fått bekreftet at åpenheten min er viktig. For jeg har gitt fra meg den informasjonen som er nødvendig til alle offentlige instanser. Og da får vi et samstemt resultat. Det er viktig. Og jeg har stor tro på at jeg skal komme meg velberget gjennom denne prosessen også! Det er deilig å kjenne på den roen nå. Så foreløpig er jeg og NAV enige om veien videre!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg