Er fysioterapi bra for meg?

Jeg har hatt tre timer med fysioterapi før ferien startet. Det har vært litt vanskelig, men samtidig så har det vært nødvendig. Jeg har fått en rolig og grei fysioterapeut, så det er ikke problemet. Men jeg sliter med meg selv når det kommer til det punktet at et menneske skal kna på min kropp. Man må ligge på benken i bare undertøyet, og la en fremmed person kna på store deler av kroppen. Det var ganske hardt å klare akkurat det. Men jeg vet jo at det ikke er farlig. Det handler om å roe ned mitt eget hode. Så jeg jobber meg gjennom det hver uke. For kroppen min er i ubalanse. Den trenger hjelp.

Jeg er lemster og stram i kroppen min. Revmatismen medfører smerter, og stivhet i muskler og ledd. Når jeg i tillegg strammer kroppen for å mestre hverdagen, så baller det på seg. Jeg har derfor gått med på å forsøke dette en stund. Jeg kommer til å gjøre dette hver uke fremover etter ferien. For jeg vil se om det kan hjelpe meg. Jeg trenger å få opp blodsirkulasjonen i kroppen min. Derfor er det viktig med riktig massasje. Jeg har til dels sterke smerter når behandlingen er tøffest, men stort sett forsøker jeg å slappe av. Etterpå er kroppen helt nummen, og i ubalanse. Jeg blir svært sliten og utladet etter hver behandling.

Det skal bli spennende å se om der blir noe fremgang. Jeg håper jo at det skal hjelpe litt. Men jeg er veldig usikker. Nå skal jeg gi det noen måneder, og så får vi ta en evaluering etter hvert som tiden går. Jeg føler at jeg må forsøke det som er. Det er viktig for meg å være så aktiv som jeg bare kan klare. Da må jeg ha hjelp til kroppen min. Så jeg er i hvert fall i gang med behandling.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg