Hater banneord i musikk!

Det er en ting jeg ikke liker. Og det er at når vi skal høre på musikk sammen med ungene i bilen, så hagler det med banneord mot oss. Altfor mange sanger inneholder banneord. Jeg er ikke særlig prippen, men jeg synes det er veldig unødvendig å høre på. Ungene har sine favoritt artister, og ønsker å høre på deres musikk. Og da er det frustrerende når fengende musikk stadig lærer dem at banneord er kult. Det er mye snakk om sex og iblant visse kroppsdeler. Jeg kan med hånden på hjertet si at det er totalt unødvendig å fylle sanger med den slags.

Så jeg har valgt å bytte kanal dersom det blir for mye. Jeg liker ikke når ungene mine synger med, og det ramler det ene ordet etter det andre ut av munnen deres. Faren er nemlig at det blir en del av deres daglige vokabular. Noen vil kanskje mene at jeg er sær, men det får så være. Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være nødvendig å bruke skjellsord hele tiden. Og jeg forteller mine barn at det ikke er ok å bruke den slags ytringer.

Jeg liker å høre på musikk. Og jeg er glad for at ungene mine liker musikk. Men jeg forsøker å rettlede dem slik at de hører på helt ok popmusikk. Jeg sitter ikke og finleser alle tekstene på sangene de hører på. Men noen ganger føler jeg for å sette ned foten. Og flere ganger denne sommeren har jeg rett og slett byttet kanal. Det får de bare finne seg i. Mamma bestemmer fortsatt…..

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg