Jeg liker ikke rot!

Jeg har forandret meg veldig mye gjennom årenes løp. Nå har jeg et veldig stort behov for orden rundt meg. Jeg vil veldig gjerne at alt har sin vante plass, og at det er lett for meg å ha oversikten. Jeg har behov for å ha det ryddig rundt meg. Jeg lever ikke sterilt, men jeg må likevel ha struktur og orden i tingene mine. Da trives jeg aller best. Hodet mitt blir stresset dersom det ikke er slik som jeg ønsker det skal være. Heldigvis er min kjære mann veldig lik meg, så vi liker å ha vårt eget system på ting og tang. Men man kan se at det bor fire stykker i vårt hus. Vi er ikke de som har det helt stilrent eller strøkent. Det handler mest om å ha generell god orden på omgivelsene!

Jeg merket det veldig godt  på campingen. Der er det mindre plass, og det blir fort litt rot her og der. Men da er vi flinke til å rydde opp igjen. Jeg elsker kveldene når alt er ordnet opp, ungene er i seng og vi kan slappe av her i stuen vår. Da er det veldig godt å ha ting på sin rette plass, og ha det koselig rundt oss. Jeg er veldig glad for at jeg pakket ut mine klær, og fikk dem i skap i vognen. Det samme gjorde jeg med minstemann sine klær. Dermed ble det ikke så rotete i campingvognen med bagger overalt!

Jeg merker at jeg har endre meg veldig. Det har blitt en ny hverdag og en ny orden på ting. Hele livet mitt er blitt snudd opp ned, og jeg har tatt tak i alt rotet som har vært rundt meg. Det har gjort meg godt, og jeg trives i min nye tilværelse! Jeg vet at det er slik jeg vil ha det fremover! Det er viktig for meg. Og jeg er villig til å ta den jobben som det medfører. For når jeg finner roen etterpå, så er det helt klart verdt å jobbe litt for!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg