Hvem har fasiten?

Her på jorden lever det mange mennesker. Og hver enkelt av oss lever livene våre slik vi selv ønsker det. I blant er omstendighetene slik at vi ikke kan gjøre akkurat det vi vil. Men vi har likevel veldig mange muligheter. Jeg er veldig glad for at vi er så forskjellige. For mangfoldet i verden gjør livet spennende! Det ville vært utrolig kjedelig dersom alle sammen tenkte og gjorde det samme til enhver tid. Jeg er blant dem som virkelig liker at vi er forskjellige.

Og hva er egentlig fasiten? Hvordan lever man et riktig liv? Har noen den fasiten? Jeg har de siste årene blitt mye mer egoistisk. Jeg forsøker å leve et godt liv sammen med min familie og venner. Men jeg er blitt mer og mer klar over at jeg må ta hensyn til meg selv. Jeg må leve livet mitt på en måte som gir meg en god hverdag. Jeg kan ikke leve slik som andre ønsker. for da er jeg ikke tro mot meg selv i det hele tatt. Jeg har mine grunnverdier i livet, og jeg velger å forme livet mitt etter det som jeg føler er riktig for min del.

Jeg har tenkt masse på livet mitt. Jeg har analysert og fundert. Jeg har gått gjennom traumer, og jeg har felt mange tårer underveis. Men jeg har også kjent på store gleder. Jeg har fått kjærlighet og omsorg. Jeg har fått trygghet og stabilitet. Jeg vet med sikkerhet at min ryggsekk er tung, men jeg er sterk nok til å bære den med meg videre i livet mitt. For jeg gjør det på min egen måte. Jeg tar de pausene som jeg trenger underveis. Jeg løper ikke for å vinne over andre. Jeg tar et steg videre fordi jeg skal komme meg fremover i eget tempo!

Livet er en merkelig reise. Den gir meg mange spørsmål, og få svar. Noen svar er umulige å finne. Men jeg nyter likevel livet. For jeg nyter de gode øyeblikkene. De få sekundene eller minuttene hvor alt er fint, og alt stemmer. De øyeblikkene gir meg energi og mot til å fortsette gjennom livet!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg