Ta vare på hverandre!

Vi lever forskjellige liv. Noen av oss er mer travle enn andre. Men uansett så trenger vi at noen bryr seg om oss. Det er godt å vite at noen er glad i meg. Jeg trenger familie og venner i livet mitt. Selv om jeg ikke ser alle så ofte, så vet jeg at de er en viktig del av livet mitt. Slik er det for de aller fleste. Vi har noen som vi er glad i. Men jeg tror at vi trenger å minne hverandre på en viktig ting. Vi må bli flinkere til å ta vare på hverandre! I en hektisk hverdag er det ekstra viktig å gi seg selv tid til å være sosial. Vi bør være flinkere til å stikke innom naboen eller venninnen vår!

Jeg er ikke bedre enn dere. Jeg glemmer meg ofte vekk i egne oppgaver og plikter. Men jeg har merket på meg selv at det er verdifullt med vennskap. Det varmer hjertet mitt når jeg får en klem eller gode ord fra en venn eller familie. Når noen gidder å bry seg om akkurat meg. Da blir jeg sett, og det gjør meg veldig godt. Jeg håper at flere også kan få kjenne på denne gode følelsen. Men da må vi gjøre en innsats alle sammen. Send en melding til en venninne som du ikke har pratet med i sommer! Ring en tante eller bestemor! Inviter gode venner til stranden eller hjem til deg. Gjør noe for andre!

Alle sammen har vonde dager i sitt liv. Da kan det være ekstra godt å bli sett. Jeg tror at vi sammen kan være med å jage vekk triste dager. Jeg vet i hvert fall at det hjelper for min del når noen bryr seg, og setter av noen minutter til meg. Det er ikke alltid så mye som skal til. Men la oss forsøke å være der for hverandre!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg