Skolestart er et pengesluk!

Det nærmer seg skolestarten. Og det samme skjer hvert eneste år. Det er på tide å oppdatere garderoben til ungene. Friske unger vokser jo godt om sommeren, så da må man kjøpe inn nye klær. Så er det sko både til ute og inne bruk. En tur til frisøren må også til. Så er det jo slik at diverse ting må komme i hus før et nytt skoleår starter. Bok bind, linjaler og blyanter, viskelær. Hva har man igjen, og hva må man få tak i? Jeg vet at det er slik for alle familier. Og da gjelder det å ha penger på kontoen til alle disse utgiftene som kommer.

Jeg er forberedt. Men jeg er forsiktig også. For hos meg er det ikke aktuelt å bruke masse penger på dyre merke klær. Jeg har en sum til hvert barn, og så finner man det man trenger på de vanlige butikkene på senteret. Slik har jeg gjort nå de siste årene, og det fungerer fint. Ungene er med, og velger selv. Men velger de dyrere plagg, ja så får de færre å velge i. Sånn er det bare. Vi må tenke oss om. Vi kan ikke ha enorme mengder med klær. Jeg vet jo at de vokser veldig raskt, og da nytter det ikke å kjøpe inn for mye om gangen.

Sko er virkelig en forbruks ting her i huset. Med to gutter som skal ha joggesko, gym sko og innesko. Da blir det også kjøpt inn med omhu. Jeg er ikke kjip, men det kan ikke nytte å bare la ting skure i vei. Da blir kontoen tom så altfor fort. Men jeg er som sagt klar over dette, så nå skal de få det som behøves. Jeg liker å ha ting på plass når skolen starter. Da skal man ikke stresse mer i butikker. Jeg er sånn sett en erfaren mamma etter hvert som årene går.

Det blir skolestart i år også!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg