Vanskelig å gi slipp….

Jeg er kun 40 år gammel, og for øyeblikket er jeg nødt til å avstå fra å jobbe. Det er vanskelig å gi slipp på sitt yrkesaktive liv.  Jeg har hatt et veldig stort ønske om å få til ting. Jeg vil så veldig gjerne fortsette i vanlig jobb. Men kroppen min vil slettes ikke tillate det nå. Så jeg må ta en pause. En pause som kommer til å vare i en del år. Det er vanskelig å takle akkurat dette. For det føles som et nederlag. Jeg føler at kroppen min har sviktet meg. Det er en sorgprosess som jeg jobber meg gjennom. Jeg er siker på at livet kan være godt selv om jeg ikke er i jobb. Men det er likevel et slag i ansiktet å måtte si stopp allerede nå.

Det er vanskelig å se alle innleggene, snappene og Instagram bildene fra spennende jobbdager og messer.  Jeg kjenner det river i butikk genene mine når butikkene annonserer etter betjening. For jeg koste meg så veldig bak disken. Jeg elsket å jobbe med kundebehandling. Det var sosialt og lærerikt. Jeg fikk ansvar, og jeg jobbet masse. Altfor mye. Jeg brant lyset i begge ender. Kroppen min klarte ikke henge med når alt ble vanskelig både på jobb og privat. Nå får jeg kjenne på den karamellen. Jeg er midlertidig ute av vanlig drift.

Jeg har en drøm om en gang å komme litt i gang med ett eller annet. Jeg håper å kunne jobbe med formidling. Men akkurat nå er det frivillig arbeid som jeg kan klare. Og jeg skal kose meg med det fremover. For jeg må holde hodet mitt i gang med noe fornuftig. Jeg er heldigvis en evig optimist, og håper på å komme litt sterkere tilbake om noen år. Det er jo ingen som kan ta fra meg håp og drømmer….

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg