Aksjon En barndom uten vold!

Akkurat nå vandrer Ada Sofie Austegaard sammen med en sprek gjeng fra Trondheim til Oslo. Dette er en aksjon som er satt i gang av Stine Sofie Stiftelsen, og de går for en barndom uten vold. De skal gå 640 km. Noen av dem skal gå hele turen, mens andre skal være med på deler av turen. De går fordi de ønsker å sette fokus på dette viktige temaet, og samle inn penger til stiftelsen slik at de kan hjelpe barna som har/eller blir utsatt for vold og overgrep. Jeg skulle veldig gjerne ha blitt med på deler av denne turen. Faktisk så vurderte jeg det helt seriøst. For jeg har mine private grunner til å ville delta.

Dessverre så holder ikke helsen min for en slik type tur. Man må kunne bære alt utstyr selv, og det blir for tungt for min revmatiske kropp. Men jeg kjenner det i hjertet når jeg følger dem på sosiale medier. for det er en viktig marsj, og et svært viktig formål. Og det må føles veldig godt å kunne gjøre noe så aktivt for en sak man brenner for. Jeg kjenner virkelig at det kribler i beina. Jeg skulle så inderlig gjerne ha deltatt på en etappe. Men slik er det, noen ting kan man rett og slett ikke makte. Men jeg kan gjøre mitt for å hjelpe dem på veien. derfor skriver jeg om dem, og minner dere på at der finnes skyggesider i dette landet.

Hver eneste dag blir barn og ungdom utsatt for vold og overgrep. Mange tårer felles hver eneste dag i redsel, frykt, skyld og skam. Dette skal ikke skje, men det skjer likevel. Det kan skje med hvem som helst, og når som helst. Men vi ønsker ikke å se eller snakke om det. Men alle disse barna fortjener at det blir gjort endringer. De fortjener at gjerningspersonene straffes, og får lengre straffer. Jeg vet hvordan slike gjerninger kan skade et barn, og jeg vil hjelpe der jeg kan. For det blir gjort en veldig viktig jobb av stiftelsen!

Jeg håper at Ada og gjengen blir godt mottatt underveis på ferden. Jeg har snakket med Ada personlig, og den damen er helt utrolig. Jeg har en enorm respekt for hennes styrke og kraft i kampen for barna. Og jeg har selv fått personlige råd på veien videre i livet for meg og min familie. Jeg er veldig glad for at der finnes mennesker som jobber for alle oss andre. Vi trenger at noen sier i fra. Jeg heier på Ada og gjengen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg