Bør vi samarbeide mer?

I sommer har jeg tenkt veldig mye over hvilke tilbud man har om sommeren. Jeg har selv merket på meg selv at det er veldig utfordrende å komme seg gjennom sommeren uten de vanlige rutinene og møteplassene. Man må klare seg uten terapi, og møteplassene er sommerstengt. Jeg forstår jo godt at der ikke er åpent midt på sommeren. Rett og slett fordi alle skal ha ferie. Men jeg har tenkt på en ting. Er det mulighet for at man kan ta en felles dugnad, og jobbe sammen for å ha et tilbud i juli 2018? Kan man klare å skaffe nok frivillige til å kunne ha en møteplass åpent 2 formiddager hver uke i juli 2018?

Jeg vet at der er mange som ikke reiser av sted på ferie. Og veldig mange mennesker kjenner på en ensomhet gjennom sommeren. Mange sier faktisk at juli er verre å komme seg gjennom enn det julen er! Det får meg til å tenke. for jeg kunne glatt ha gitt noen timer av min tid for å være frivillig en dag eller to. Og jeg tror ikke jeg er den eneste. Men vi må snakke sammen. Der må planlegges, og lages en god plan i god tid. Jeg tror at jeg skal ta denne ballen, og jobbe videre med denne ideen fremover.

Jeg håper at flere tenker likt som meg. Jeg håper at vi kan få til et samarbeid med andre organisasjoner slik at vi får til et tilbud som hjelper. Jeg har virkelig savnet det selv, og jeg er blant de heldige som har familie og nettverk. Jeg kjenner at jeg brenner for dette. Jeg ønsker å hjelpe andre mennesker som sitter alene i sin stue. Og jeg er ikke redd for å ta opp dette. Altfor mange mennesker er ensomme. Og det er veldig god hjelp i å møtes til sosialt drøs, litt mat og kanskje litt kreative aktiviteter.

Jeg håper at vi kan få til noe. Herved er i hvert fall ideen slengt ut i offentligheten. Jeg gleder meg til å ta fatt på denne diskusjonen. Jeg håper virkelig at vi klarer å få til noe til sommeren 2018 her i Mandal!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg