Jeg holder avstand!

Som dere vet, så er det vanskelig for meg i perioder. Og da er det viktig for meg å finne ut hva som er triggere, og hva som hjelper meg videre. Og så må jeg ta noen valg. Hvilke kamper ønsker jeg å ta? Hvilke triggere skal jeg kjempe mot akkurat nå, og er det verd det? Jeg kan ikke kjempe mot alt samtidig. Da henger jeg ikke sammen i min hverdag. Men ved å ta knekken på en og en av triggerne, så blir hverdagen gradvis mye bedre. Og jeg blir sterkere for hver dag som går. Jeg forsøkte i vår å eksponere meg for Egersund. Det gikk med blandet hell. Noen dager gikk fint, andre dager var veldig vanskelige for meg. Og jeg erfarte at jeg ikke var helt klar.

Jeg kommer derfor til å holde litt avstand en stund fremover. Det blir nok noen besøk, men ikke så veldig ofte eller lenge om gangen. For sannheten er at jeg enda ikke er kommet meg helt siden den uken vi hadde i sommer. Det er nok litt vanskelig å forstå, men jeg var helt utslitt etterpå. Det sitter fortsatt i kroppen min, selv om jeg har det ganske fint for tiden. Men jeg trenger en stund med mine trygge rammer og stabilitet nå når høsten setter inn. Jeg trenger å få være her hjemme rett og slett. Jeg kommer til å holde meg her på Sørlandet, for jeg vet at senere i høst så blir det noe mer reising på denne damen. Da må jeg være sterk og klar.

Jeg har god kontakt med familien. Men jeg kommer ikke så mye på besøk i den nærmeste perioden. Noen ganger må man rett og slett finne roen i seg selv her hjemme. Det er det beste for meg akkurat nå, og det vet jeg mine nærmeste forstår. Dessuten så vet de jo hvor jeg bor, og de har lov å komme på besøk!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg