Terapi hjelper meg videre!

I går kom jeg endelig i gang med min første terapi time etter sommerferien. Det har faktisk vært lange uker uten denne muligheten. For det er veldig befriende å kunne komme til terapi. Der kan man prate uten å være engstelig for at det kommer videre. Jeg kan få sagt det som ligger på hjertet mitt. Jeg kan få svar på en del spørsmål, og ting som plager meg. Jeg vet at min terapeut gir meg den motstanden som jeg trenger. Jeg kan ofte bli litt satt ut, og må virkelig tenke over saker og ting. Det er viktig for min fremgang. Jeg trenger disse timene. For de gir meg en innsikt i eget liv. Jeg føler meg ganske tom etterpå. Men det er som regel en god følelse.

Noen ganger er det veldig vondt. Når jeg må frem med traumer, og følelsene mine kommer i sterke bølger. Men der trenger jeg ikke være sterk og tøff. Der kan tårene bare få trille. Jeg trenger ikke kjempe i mot. For følelsene må ut av kroppen min. Jeg må slippe ned garden, og la det vonde få slippe ut av meg. Jeg har blitt alvorlig traumatisert. Det tar veldig lang tid å komme seg gjennom det. Men jeg er på god vei, og hver eneste time hjelper meg fremover. Jeg hadde ikke kommet meg gjennom dette uten denne hjelpen. Jeg føler meg helt trygg der, og jeg tørr å fortelle om alt det vonde som har skjedd i livet mitt. Mange ting som ingen andre vet om.

Jeg er glad for at jeg ba om hjelp. Jeg vet at mange mennesker ser på det som veldig flaut og tabubelagt. Men sannheten er den at vi er bare mennesker alle sammen. Og noen ganger gir livet oss erfaringer som er vanskelige å leve med eller forstå. Da kan man trenge et sted hvor man kan prate. Tømme seg. En søppeldunk. Hvor man får hjelp til å sortere. Jeg anbefaler det på det sterkeste. Jeg har aldri angret.

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg