Komplekser!

Alle mennesker har sine komplekser. Der finnes alltid noe som man ønsker å endre på. Jeg trodde lenge at det var kun de som var overvektige som meg som hadde komplekser. Men der tok jeg så inderlig feil. Og jeg trengte litt humor for å virkelig tenke over denne saken. Jeg kom over en sketsj av Hege Schøyen på Youtube. Der går hun gjennom hele kroppen sin, og gjør alle kompleksene sine til latter. Men hun har en mye dypere mening bak det. For hun setter fokuset på noe veldig viktig. Ingen av oss er perfekte samme hvilken kropp man har! Og alle ønsker at noe var annerledes!

Dette innslaget som jeg så var gammelt, men likevel veldig aktuelt. For der er et enormt fokus på kropp og utseende i alle medier. Overalt finner du bilder, reklamer eller reportasjer. Alle forteller deg hvordan du bør se ut, eller hvordan du blir mest mulig perfekt! Jeg tenker ofte at dette blir veldig trist. Verden har blitt veldig overfladisk. Det handler så altfor mye om det ytre. Og jeg merker jo at jeg blir påvirket av omgivelsene mine. Det er bare slik vi er skapt. Jeg blir noen ganger skremt av hvordan det er lovlig å publisere ting overalt. For jammen får selvtilliten kjørt seg dersom man ser litt i ukeblad eller på  tv.

Jeg har gått mange runder med mine egne komplekser. De vil alltid være der samme hva jeg finner på. Men jeg har bestemt meg for at jeg skal ikke stresse så med det lenger! Jeg skal heller fokusere på den skjønnheten som jeg faktisk har i meg selv akkurat slik som jeg er just nu! Det er absolutt ikke den enkleste oppgaven som jeg har gitt meg selv. Men jeg tror det er en av de viktigste avgjørelsene jeg har tatt i mitt liv. Det er slutt. Jeg skal være meg. På godt og vondt. Med hver cm og hvert eneste gram.

Jeg skal være Wenche!

Vi blogges!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg