Hva skal jeg stemme?

Det nærmer seg valgdag. Det er ikke mange uker til vi skal stemme over hvem som skal styre landet politisk de neste 4 årene. Jeg er ikke politisk aktiv, så jeg skal ikke fremme noe parti her på bloggen min. Men jeg har jo mine saker som betyr mye for meg. Jeg har ikke tatt slike valg så veldig alvorlig. Jeg har liksom fulgt litt med på nyheten de siste valgene. Men jeg skal i bruke stemmeretten min, det er jeg sikker på. Men jeg har enda ikke landet på hvilket parti som skal få min stemme. Rett og slett fordi jeg har forandret meg masse de siste årene, og jeg har annet syn på ting i dag. Jeg har blitt mer voksen, og jeg tenker annerledes nå enn tidligere. 

Når man ser på nyhetene så krangler politikerne mest mulig. De slenger ut mase dritt om hverandre, og er mer opptatt av å sverte de andre enn å tale sin egen sak. Jeg merker at jeg blir ganske lei av slikt. Så jeg holder meg unna det aller meste av debatter. Jeg tar heller litt tankevirksomhet her hjemme, og lander nok ned på et parti til slutt. Jeg håper bare at mange mennesker stemmer. Vi er heldige som har muligheten til å påvirke med hver vår stemme. Den bør vi benytte oss av. Jeg stemte ikke ved forrige kommunevalg fordi jeg nettopp var flyttet ned hit. Jeg hadde i satt meg inn i noen ting. Men jeg merket at det var feil beslutning for min del. Jeg kommer til å stemme fremover.

Jeg liker faktisk å se på valgsendingene på valgdagen. Jeg synes det er litt spennende å se hvem som vinner, og se på reaksjonene. Men jeg tenker ikke mer over det etterpå. Det blir som det blir. Jeg kan bare gjøre mitt, og levere min stemme. Det håper jeg du også gjør!

Vi blogges!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg